استانی که ۷ اثر ثبت جهانی دارد اما هدف گردشگری نیست

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1049

استانی که ۷ اثر ثبت جهانی دارد اما هدف گردشگری نیست

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان می‌گوید این استان با وجود بیشترین جاذبه‌های ثبت جهانی و شرایط و اقلیم بسیار متفاوت و جذاب که در گوشه گوشه خود دارد اما آنچنان که باید، هدف گردشگری نیست.

فریدون فعالی افزود: یکی از دلایل قرار نگرفتن کرمان در فهرست هدف های گردشگری تبلیغ و اطلاع رسانی نکردن به اندازه و کارشناسی است.

او تصریح‌کرد: استان کرمان با ظرفیت‌ها و جاذبه‌های مختلفی که دارد می تواند مقصد و بازار جدید گردشگری باشد و در این مسیر باید همه دست اندرکاران دولتی و خصوصی متولی نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار‌داشت: با توجه به ظرفیت های گردشگری این استان باید زیرساخت های متناسب با آن نیز ایجاد شود ایجاد این زیرساخت ها ملزوماتی دارد که در بخش اطلاع رسانی نیز نیازمند همت والای رسانه ها است.

فعالی بیان کرد: بخش دولتی و خصوصی حوزه گردشگری البته در سال های گذشته تلاش زیادی با هدف اعتلای جایگاه کرمان در زمینه ارتقای جایگاه گردشگری آن انجام داده اند و امیدواریم به زودی شاهد به ثمر نشستن نتیجه این تلاش‌ها در این استان باشیم.

محمدرضا بهرامی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان نیز که در این نشست حضور داشت با تشریح ظرفیت‌های مختلف گردشگری این استان گفت: تا زلزله بم در سال ۱۳۸۲ استان کرمان یکی از هدف‌های مهم گردشگری بود اما پس از آن رفته رفته حضور گردشگران کاهش یافت

او درباره دلایل این رویداد توضیح داد:بسیاری از گردشگران، کرمان را بیشتر به ارگ بم به عنوان جاذبه گردشگری می شناختند و پس از زلزله مدیران متولی در استان نتوانستند سایر جاذبه‌های استان کرمان را معرفی کنند که تصور نشود زیبایی های بم تنها منحصر به ارگ بم است لذا بسیاری از ظرفیت های گردشگری و طبیعی استان ناشناخته مانده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 47
  • امروز: 302
  • دیروز: 255
  • هفته: 2,911
  • ماه: 7,892
  • سال: 24,410