خطر غرق شدن در استخر‌های کشاورزی را جدی بگیرید

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1494

خطر غرق شدن در استخر‌های کشاورزی را جدی بگیرید

مدیرعامل سازمان آتش نشانی سیرجان نسبت به وقوع حوادث تلخ ناشی از شنا کردن در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در فصل گرما هشدار داد.

آتش‌پاد سوم رضا یوسفی گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد، گرمی هوا و استفاده از خنکای آب از جمله مواردی است که موجب شده افراد بسیاری به دریا، سد‌ها، رودخانه‌ها و استخر‌های کشاورزی پناه ببرند، موضوعی که در صورت بی توجهی به نکات ایمنی و مکان‌هایی که برای شنا کردن مناسب نیستند ، حوادث مرگباری را رقم بزند.

او بیان  کرد: خطر سقوط و غرق شدگی در استخر‌های پلیمری در مقایسه با دیگر استخر‌ها بیشتر است؛ زیرا پوشش‌های ژئوممبران، حالتی شبیه پلاستیک فشرده دارند و خیلی لغزنده هستند، به این ترتیب اگر کسی در استخر سقوط کند، نمی‌تواند از روی این ورق‌های لیز، خودش را به بیرون استخر کشانده و جانش را نجات دهد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سیرجان بیان تصریح کرد: این استخر‌ها به صورتی ساخته می‌شوند که بر خلاف استخر‌های سیمانی، نه پله‌ای دارند که بتوان از آن‌ها خارج شد و نه لبه‌ای دارند که بتوان از آن یاری جست، تا رسیدن کمک و نیرو‌های امدادی خود را روی آب نگه داشت.

او با بیان اینکه استخر‌های کشاورزی به هیچ وجه برای شنا مناسب نیستند، افزود: دارندگان استخر‌های کشاورزی موظف به نصب تابلو شنا ممنوع در پیرامون استخر هستند و تمامی استخر‌های کشاورزی باید فنس کشی مناسب داشته و به نردبان نجات استاندارد به تعداد کافی مجهز باشند تا در زمان نیاز به سرعت از آن استفاده شود.

یوسفی توصیه کرد: کشاورزان و تمامی بهره برداران از استخر‌های آب کشاورزی فن شنا را بیاموزند و از وسایل ایمنی مانند جلیقه نجات استفاده  کنند و  آنها را در دسترس داشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 3
  • امروز: 42
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,277
  • ماه: 7,430
  • سال: 24,914