مدیر کل آموزش و پرورش کرمان: ثبت سفارش کتب درسی تا ۱۰ شهریور ادامه دارد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1524

مدیر کل آموزش و پرورش کرمان: ثبت سفارش کتب درسی تا ۱۰ شهریور ادامه دارد

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به ثبت سفارش کتب درسی بیش از ۷۶ درصد دانش آموزان کرمانی گفت: ثبت سفارش کتب درسی پایه‌های اول ابتدایی و هفتم تا ۱۰ شهریور ادامه دارد.

رضا رضایی در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر پیگیری جدی ثبت سفارش کتب درسی از سوی مدارس و اولیای دانش آموزان گفت: امیدواریم با ثبت سفارش به موقع کتب درسی دانش آموزان در اوایل مهرماه هیچ دانش آموزی بدون منبع آموزشی نداشته باشیم.

او با بیان اینکه پیش بینی می‌شود، بیش از ۶۵۰ هزار دانش آموز در مدارس استان ثبت نام کنند، افزود: تا کنون سفارش کتب درسی ۵۲۹ هزار دانش آموز کرمانی معادل ۷۶ درصد در سامانه کتب درسی ثبت شده است.

رضایی تصریح‌کرد:ثبت‌سفارش کتب درسی پایه‌های اول دبستان و هفتم متوسطه دوره اول از ۲۶ تیرماه شروع شده و مدارس و اولیا می‌توانند تا ۱۰ شهریور ماه امسال نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه ثبت سفارش کتب درسی پایه‌های ورودی اول دوره ابتدایی و  هفتم متوسطه دوره اول از پنجم تیر ماه امسال آغاز شده است، گفت: اولیای دانش آموزان و مدارس می‌توانند پس از ثبت نام قطعی دانش آموز بعد از ۴۸ تا ۷۲ ساعت کتاب‌های درسی دانش آموزان را سفارش دهند.

رضایی افزود: با توجه به اینکه هدایت تحصیلی دانش آموزان از اواخر تیر ماه در اختیار مدارس قرار گرفته با فراهم شدن تمهیدات لازم سامانه سیدا از طرف وزارت ثبت سفارش پایه دهم نیز در حال انجام است و زمان دقیق آن به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

او در خصوص ارسال کتب درسی به شهرستان‌ها و مناطق استان نیز تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد کتب درسی دوره‌های ابتدایی و متوسطه دوره اول به شهرستان‌ها و مناطق استان ارسال شده است.

رضایی با بیان اینکه شهرستان‌ها و مناطق استان بر اساس شیوه نامه توزیع موظف به تحویل کتاب‌های درسی به مدارس از ۱۱ تا ۳۱ شهریور ماه هستند، تصریح کرد: مدارس نیز می‌توانند از ۱۸ شهریور ماه امسال نسبت به تحویل کتب درسی به دانش آموزان اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در خصوص ثبت سفارش کتاب برای جاماندگان نیز افزود: با فراهم شدن تمهیدات لازم در سامانه سیدا ثبت سفارش برای میان پایه‌ها نیز میسر خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 22
  • امروز: 21
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,931
  • ماه: 7,569
  • سال: 25,133