در جلسه فوق‌العاده شورای شهر کرمان مصوب شد. تامین پارکینگ در خیابان‌های اصلی شهر کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1524

  در جلسه فوق‌العاده شورای شهر کرمان مصوب شد. تامین پارکینگ در خیابان‌های اصلی شهر کرمان

گزارش |‌ایرنا

کمبود پارکینگ در کرمان به‌ویژه در خیابان‌های اصلی و منتهی به ساختمان‌های تجاری و پزشکی سال هاست دغدغه مردم این شهر است؛ دغدغه‌ای که در بخشی از یکصد و چهارمین نشست عمومی شورا شهر کرمان طی روز دوشنبه ۹ مرداد نیز مطرح و بر لزوم ایجاد پارکینگ‌های عمومی تاکید شد.

به گزارش ایرنا، یکصدوچهارمین نشست علنی شورای اسلامی شهر کرمان با موضوعات متعددی همراه بود. در این نشست حدود چهار ساعته علاوه بر برگزاری انتخابات هیات رییسه شورا پیرامون مسائلی مانند مشکلات پارکینگ در سطح شهر کرمان، بی توجهی شهرداری به حضور نماینده شورا در معاملات ترک تشریفات و حواشی دستورالعمل بررسی مصوبات شورا در هیات حل اختلاف تبادل نظر شد.

کمبود پارکینگ در کرمان به‌ویژه در خیابان‌های اصلی و منتهی به ساختمان‌های تجاری و پزشکی سال هاست دغدغه مردم این شهر است؛ دغدغه‌ای که در بخشی از یکصد و چهارمین نشست عمومی شورا شهر کرمان طی روز دوشنبه ۹ مرداد نیز مطرح و بر لزوم ایجاد پارکینگ‌های عمومی تاکید شد

منصور ایرانمنش رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان با اشاره به مشکل نبود پارکینگ در بعضی از نقاط پُرتردد شهر کرمان گفت: بارها درباره این مشکل صحبت شده اما هیچ اقدام عملی محسوسی صورت نگرفته، با توجه به پول پارکینگی که از مردم گرفتیم شهرداری همین امسال حداقل یک پارکینگ را ایجاد و یا از ظرفیت بخش خصوصی در این راستا استفاده کند.

وی ادامه داد: برای ایجاد پارکینگ در سطح شهر کرمان شهرداری همت و کار را از یک جا شروع کند زیرا در بحث چهارراه سمیه، خیابان شهید بهشتی و میدان آزادی و سایر نقاط پُرتردد شهر مشکل داریم.

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان افزود: بستر برای ایجاد پارکینگ در نقاط پُرتردد شهر کرمان آماده است و شهرداری برای این موضوع زمین خریداری کرده و پول برای ساخت حداقل یک پارکینگ هم وجود دارد.

سعید شعرباف شهردار کرمان در پاسخ به صحبت‌های ایرانمنش عضو شورا گفت: طراحی پارکینگ با مساحت ۶۰۰ متر در محدوده بیمارستان سابق “کرمان درمان” انجام شده و هم اکنون یک سرمایه‌گذار نیز دارد.

*حضور نداشتن نماینده شورا در معاملات ترک تشریفات شهرداری

یکی دیگر از موضوعات این نشست شورا، گلایه رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری شورای شهر کرمان از شهرداری برای عدم اطلاع معاملات ترک تشریفات و حضور نداشتن نماینده شورا در این جلسات بود.

حسین چناریان رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری شورای شهر کرمان گفت: من به عنوان نماینده شورا در بحث انجام معاملات از طریق ترک تشریفات معرفی شدم و از زمانی که به عنوان نماینده شورا برای این وظیفه معرفی شدم تنها ۲ مورد تلفنی با من هماهنگ شده و بقیه به صورت صورت جلسه به شورا ارسال شده است.

*روند فعالیت کمیسیون‌های شورا

در بخش دیگری از این نشست شورا، فتح الله مویدی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای کرمان از نبود اطلاع‌رسانی در مورد تصمیمات کمیسیون‌های شورا گلایه کرد و گفت: یکسری از کمیسیون‌های شورا مصوباتی دارند که الزاما این مصوبات باید در جلسات علنی مطرح شود، در همین راستا دیگر تصمیمات کمیسیون‌ها نیاز به مصوبه ندارد و انتهای یک نامه به شهرداری ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: در ارتباط با تصمیمات کمیسیون‌ها که به شهرداری ارسال می‌شود ما نیز باید در جریان قرار بگیریم، مردم در این راستا گاهی از ما سئوال می‌کنند و ما به دلیل نداشتن اطلاع، پاسخی برای آنان نداریم.

*چالش‌ها پیرامون بررسی مصوبات شورا در هیات حل اختلاف

هفته گذشته پیرامون بررسی مصوبات در هیات حل اختلاف و طولانی شدن بررسی مصوبات در این هیات بحث های گوناگونی در نشست علنی شورای شهر کرمان انجام شد، در این نشست شورا نیز محمد بابایی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کرمان با اشاره به آنچه هفته گذشته در میان اعضای شورا بحث و تبادل نظر شد، بیان کرد: ناظر به گفت‌و‍گویی که هفته گذشته در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرمان شد، با توجه به راهی که قانون مشخص کرده در ارتباط با مصوبات صحن علنی بعد از ۲۰ روز اگر هیات حل اختلاف نظر نداد نظر شورا جاری و ساری خواهد بود.

امینی زاده رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان نیز گفت: طبق آیین‌نامه و با توجه به اصل نظم و عدالت، فضا صحبت به تمام اعضای شورا باید به یک شکل داده شود و اینگونه نباشد که هر کدام از اعضای شورا هر زمان که اراده کنند صحبت داشته باشند، متاسفانه این مشکل در نشست‌های متعدد شورا در حال اتفاق افتادن است.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان در صحبت‌هایی تحت عنوان درخواست و تذکر به استاندار محترم گفت: ما یک نظر استعلامی از شورای عالی استانها گرفتیم و به نوعی می‌توانیم بگوییم که در فضا شورای شهر به ما راهگشایی کرده و گفته بعد از اینکه شورای حل اختلاف ۲۰ روز جواب نداد دیگر مصوبه شورا قطعی و لازم الاجراست.

امینی زاده گفت: با وجود اینکه دستورالعمل وزارت کشور سال ۹۸ به استانداری کرمان ابلاغ شده است، استانداری در سال مشخصی این دستورالعمل را به شورای شهر ابلاغ نکرده است، در آرشیو شورای شهر این دستورالعمل نیست و اعضای که سابقا در شورای شهر بودند نیز از این موضوع اطلاعی نداشتند و از این عجیب تر اینکه یکم آبان سال ۹۹ معاون عمرانی استاندار احتمالا با وجود اطلاع از این دستورالعمل از وزارت کشور(مدیرکل دفتر امور شهرداری‌های) استعلام می‌کند که این اتفاق واقعا سئوال برانگیز است.

وی بیان کرد: هیات حل اختلاف اگر در مدت ۲۰ روز پاسخی نداد، مصوبات باید برای اجرا به شهرداری ابلاغ شود، این مهم باید روال معمول شهر کرمان شود.خواهشم این است که استاندار محترم در این موضوع جدی ورود پیدا کنند.

علیرضا نادری رییس شورا نیز در ادامه صحبت های امینی زاده گفت: قانون را مجلس وضع کرده است و مفسر آن نیز مجلس است، و دیگر قوا نمی توانند بر روی مصوبه مجلس تفسیر بگذارند.

وی ادامه داد: اگر موضوعی رویه تمام استانها و خلاف قانون باشد این مجوزی برای انجام اقدامی خلاف قانون از سوی ما نمی شود.

فتح الله مویدی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای کرمان افزود: طبق قانون سال ۹۲ مجلس اگر بعد از ۲۰ روز هیات حل اختلاف در باره مصوبات جواب نداد، مصوبه شورا لازم الاجراست اما این مصوبه در سال ۹۵ تغییر و لازم الاجرا بودن از سوی مجلس حذف شد.

*تعیین هیات رییسه شورا

انتخابات هیات رییسه شورای اسلامی شهر کرمان در آستانه سومین سال فعالیت شورای ششم شهر کرمان، صبح امروز دوشنبه بعد از نشست علنی هر هفته این شورا، با حضور همه اعضا برگزار و پس از رای‌ ‌گیری علیرضا نادری بدون هیچ رقیبی و با حداکثر آراء (۱۱ رای) در سمت رییس شورای شهر کرمان ابقا شد.

سومین انتخابات هیات رییسه شورای شهر کرمان، صبح امروز زودتر از موعد قانونی برگزار شد این درحالیست که طبق روال قانون شوراها، زمان برگزاری انتخابات ۱۴ مردادماه یعنی شنبه هفته آینده بود.

در این انتخابات هیات رییسه شورای اسلامی شهر کرمان، علیرضا نادری رییس شورا، محمدرضا کمساری نایب رییس، سید محمد موسوی منشی اول هیات رییسه و محمدامین شمسی نیز برای منشی دوم هیات رییسه انتخاب شدند.

در این انتخابات، سید محمد موسوی به‌عنوان تنها کاندیدا برای کرسی منشی اول هیات رییسه، با هشت رای انتخاب شد و این موضوع در حالی بود که در سال دوم محمد امینی‌زاده رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان این مسئولیت را برعهده داشت.

محمدامین شمسی نیز تنها کاندیدا برای منشی دوم هیات رییسه بود که با ۹ رای از سوی اعضای شورا شهر کرمان برگزیده شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 19
  • امروز: 17
  • دیروز: 149
  • هفته: 1,686
  • ماه: 7,600
  • سال: 25,278