۱۴ واحد صنعتی استان کرمان دانش‌بنیان شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1531

۱۴ واحد صنعتی استان کرمان دانش‌بنیان شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با اشاره به اهمیت توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: تا کنون ۱۴ واحد صنعتی ما در استان کرمان دانش‌بنیان شده است.

حسین میجانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه کرمان با اشاره به اینکه ۴۳شهرک و واحد صنعتی در استان کرمان داریم که تعداد زیادی از واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ استان در این شهرک‌های صنعتی مستقر هستند، اظهار داشت: شرط واگذاری زمین در شرکت شهرک‌های صنعتی، راه‌اندازی واحد تولیدی است و در برخی از این زمین‌ها تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است.

او از شناسایی و فسخ هزار قرارداد واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان کرمان تا پایان سال خبرداد و گفت: از ابتدای سال جاری ۲۰۰قرارداد واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان فسخ شده است.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با بیان اینکه خدمات ما در دو حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است، افزود: هشت خوشه صنعتی از جمله خوشه خرمای بم، خوشه پسته کرمان و رفسنجان، خوشه محصولات گلخانه‌ای جنوب و خوشه قطعات و ماشین‌آلات صنعتی با اهدافی چون افزایش هم‌افزایی، جلوگیری از خام‌فروشی و برندسازی در استان فعال شده است.

او با اشاره به اینکه سال قبل از سوی رهبر معظم انقلاب سال «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری شده بود، بیان‌کرد: در این راستا تاکنون ۱۴واحد صنعتی ما در استان کرمان دانش‌بنیان شده است.

 میجانی با بیان اینکه عدم وجود نیروی متخصص و ماهر یکی از مشکلات بزرگ استان است و در استان کرمان نیروی آموزش‌دیده موردنیاز وجود ندارد، گفت: هزار و ۴۰۳دوره آموزشی در استان برگزار و بیش از ۳۱هزار نفر در واحد تولیدی آموزش دیدند.

او با اشاره به اینکه فرصت آموزش نیروهای حرفه‌ای در استان فراهم شده است، افزود: ۱۹۵تور صنعتی داخل و خارج استان برای بیش از ۳ هزار نفر از نیروهای واحدهای صنعتی استان برگزار شده و از ۶۴پایان‌نامه در راستای بهبود صنایع تولیدی حمایت مالی شده است.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با بیان اینکه اولویت ما احیای واحدهای تولیدی راکد شده و غیرفعال است و در این راستا سال قبل ۴۳واحد تعطیل استان احیا و به چرخه تولید بازگشتند، ادامه‌داد: در راستای تأمین واحدهای صنعتی استان به‌ویژه واحدهای تولیدی راکد، سال گذشته حدود ۴۰میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

او بیان‌کرد: برای حمایت از کشاورزان استان کرمان، شرایطی فراهم شده تا با سرمایه‌گذاری و احداث نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس به‌صورت تضمینی تا ۲۰سال آینده درآمد ماهیانه ۴۰میلیون‌تومانی داشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 16
  • امروز: 71
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,306
  • ماه: 7,459
  • سال: 24,943