مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان اعلام کرد. جهاد دانشگاهی به انتقال فناوری به روستاها ورود کند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1533

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان اعلام کرد. جهاد دانشگاهی به انتقال فناوری به روستاها ورود کند

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به انتقال فناوری به روستاها ورود کند، گفت: در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استان که ایده و برنامه در حوزه روستایی دارند، استقبال می‌کنیم.

 مجید بلندنظر در دیدار با رئیس و معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان کرمان و خبرنگاران ایسنا اظهار کرد: سرعت و دقت اخبار خبرگزاری ایسنا بسیار خوب است.

 او در ادامه با اشاره به حمایت‌های صندوق کارآفرینی از کسب‌وکارهای خرد بیان کرد: در چهارماهه سال جاری تحقق ۲۶۰ درصدی طرح‌های اقتصادی مصوب سفر رئیس‌جمهور را داشتیم.

 مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان بیان کرد: در مدت مذکور از طریق تسهیلات این صندوق ۶۲ کارگاه راکد و نیمه‌فعال با دریافت ۱۳۰۰ میلیارد ریال احیا و فعال شدند و با فعال‌شدن این کارگاه‌ها زمینه اشتعال ۵۲۰ نفر فراهم شد.

 بلندنظر ادامه داد: در راستای محرومیت‌زدایی ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات با دریافت یک فقره سفته به روستاییان داده شده است.

 او از افتتاح ۲۰ پروژه با سرمایه‌گذاری بالغ ۸۱ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد و در ادامه افزود: حدود ۴۵ میلیارد تومان منابع این پروژه‌ها از طریق صندوق کارآفرینی تأمین شده است. با بهره‌برداری این طرح‌ها زمینه اشتغال ۱۳۰ نفر فراهم شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان با بیان این مطلب که تسهیلات باید براساس آمایش شهرستانی و استانی باشد، تصریح کرد: این صندوق به دنبال تجدید و سود منابع خود نیست. اما نظارت بر مصرف تسهیلات دارد و بیش از ۹۰ درصد طرح‌هایی که تسهیلات داده‌ایم فعال هستند.

او با بیان این مطلب که صندوق تا زمانی که طرح نوپا به مرحله رشد و توانایی برسد، آنها را حمایت می‌کند، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید پای‌کار بیایند و آسیب‌شناسی برای وام‌های اشتغالی که برخی از آنها منجر به اشتغال و راه‌اندازی واحد تولیدی نشده، انجام دهند.

بلندنظر با اشاره به سیاست انتقال فناوری به روستاها تأکید کرد: در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استان که ایده و برنامه در حوزه روستایی دارند، استقبال می‌کنیم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان ادامه داد: این صندوق حمایت مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان که روش فناوری در حوزه صنایع تبدیلی، آبزی‌پروری و کشاورزی و ماندگاری محصولات دارند، خواهد داشت.

او ادامه داد: از طرح‌های دانش‌بنیانی که بتواند کیفیت محصولات کشاورزی را افزایش و سموم را در آنها کاهش دهد و صادرات محور کند، استقبال و حمایت مالی لازم از آنها را خواهیم داشت.

 بلندنظر افزود: متأسفانه با وجود اطلاع‌رسانی به سازمان‌ها و نهادهای مربوطه هنوز هیچ شرکت دانش‌بنیانی در استان کرمان دراین‌خصوص اعلام آمادگی نکرده است.

دکتر مهدی بازمانده رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه، افرادی که مهارت و تخصص داشته باشند کار برای آنها فراهم است، گفت: آموزش باهدف مهارت‌آموزی، سرمایه‌گذاری همیشگی محسوب می‌شود. بحث دوره‌های آموزشی مهارتی که جهاد دانشگاهی استان دنبال می‌کند کار ارزنده‌ای است که می‌توانیم از آن به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ماندگار یاد کنیم.

او افزود: در جهاد دانشگاهی استان کرمان، آموزش‌های تخصصی مهارت‌محور مدنظر است. اینکه افراد بعد از اتمام آموزش بتوانند با خیال راحت و آسوده کاری را شروع کنند و در حوزه تخصصی مشغول به کار شوند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و این مجموعه عزم جدی در برگزاری دوره‌های موردنیاز جامعه دارد.

دکتر بازمانده بر تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآزموده به‌عنوان یک گنج ارزشمند، تأکید و تصریح کرد: در این راستا جهاد دانشگاهی استان کرمان برنامه‌ریزی کرده تا بتواند در حوزه‌های مختلف با برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی منتج به اشتغال و کارآفرینی، نیروی انسانی توانمند تربیت کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان اظهارکرد: جهاد دانشگاهی تلاش می‌کند تا با برگزاری دوره‌های تخصصی در حوزه پزشکی، کشاورزی، صنعت و معدن و… کارهای ماندگاری را انجام دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :