«صنعت» در کرمان کمترین سهم در اشتغال. بار اشتغال کرمان روی بخش بی‌آب کشاورزی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1551

«صنعت» در کرمان کمترین سهم در اشتغال. بار اشتغال کرمان روی بخش بی‌آب کشاورزی
اشتغال در استان کرمان به شدت و بیشتر از هر استانی به کشاورزی وابسته است. ۴۰ درصد از شاغلان در استان کرمان در بخش کشاورزی مشغول‌اند. این سهم بالای کشاورزی در کنار سهم ۳۸ درصدی خدمات باعث شده «صنعت» در کرمان کمترین نقش را در ایجاد شغل داشته باشد.
به گزارش فردای اقتصاد، آخرین آمار اشتغال نشان می‌دهد نقش اشتغال‌زایی بخش‌های اقتصادی در کدام استان‌ها بیشتر است و همچنین در کدام مناطق کشور مشاغل دولتی سهم بیشتری دارند.
مرکز آمار اخیراً جزئیاتی بیشتر از نتایج آمارگیری نیروی کار در فصل بهار گذشته ارائه کرده است. یکی از این جزئیات به سهم اشتغال بخش‌های اقتصادی در استان‌ها برمی‌گردد، سهم اشتغال صنعت در استان یزد بیشتر از سایر استان‌هاست و پس از آن، البرز و قم قرار دارند. اما به طور کلی خدمات در کل کشور و در اکثریت استان‌ها بیشترین سهم از شاغلان بازار کار را دارد. این بخش در استان بوشهر پررنگ‌ترین نقش را در ایجاد شغل داشته است؛ به طوری که ۶۴ درصد از مشاغل این استان جزء خدمات محسوب می‌شوند. پس از بوشهر هم تهران و هرمزگان رکورددارند.
اشتغال در استان کرمان به شدت و بیشتر از هر استانی به کشاورزی وابسته است. ۴۰ درصد از شاغلان در استان کرمان در بخش کشاورزی مشغول‌اند. این سهم بالای کشاورزی در کنار سهم ۳۸ درصدی خدمات باعث شده صنعت در کرمان کمترین نقش را در ایجاد شغل داشته باشد. تنها ۲۲٫۷ درصد از شغل‌های این استان در صنعت قرار دارند. از طرف دیگر، در استان‌های تهران، البرز و قم کشاورزی بخش ناچیزی از اشتغال را تشکیل می‌دهد.
در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و ایلام، بخش عمومی بیشترین سهم را از اشتغال افراد دارد. به ویژه در دو استان اول، این سهم بیش از ۲۵ درصد است. یعنی تقریبا یک‌چهارم شاغلان این استان‌ها کارمند دولت هستند و بقیه در بخش خصوصی مشغول‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 8
  • امروز: 154
  • دیروز: 149
  • هفته: 1,823
  • ماه: 7,737
  • سال: 25,415