نقاط حادثه‌خیز سیلاب در بستر رودخانه‌های شهرستان بم لایروبی شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1562

نقاط حادثه‌خیز سیلاب در بستر رودخانه‌های شهرستان بم لایروبی شد
سخنگوی شرکت آب منطقه‌ای کرمان از لایروبی و رفع تصرفات بستر رودخانه‌های فعال و انهار طبیعی در روستاهای درب باغ، باغچمک و خواجه عسکر توسط مدیریت منابع آب شهرستان بم خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، روزبهانی اظهار کرد: با شروع فصل پاییز و لزوم آمادگی لازم جهت مدیریت سیلاب‌های ناشی از بارندگی‌های احتمالی، لایروبی و برداشت نخاله‌های ساختمانی از مسیر اصلی رودخانه در اولویت کاری شرکت آب منطقه‌ای کرمان است.
او ادامه داد: تعیین بستر رودخانه هر محل باتوجه‌به آمار هیدرولوژیک و داغاب و حداکثر طغیان با دوره برگشت ۲۵ساله به‌وسیله وزارت نیرو محول شده و در مناطقی که ضرورت ایجاب می‌کند سیلاب با دوره برگشت کمتر یا بیشتر از ۲۵ساله ملاک محاسبه قرار می‌گیرد.
روزبهانی افزود: شرکت آب منطقه‌ای حسب مورد با ارائه نقشه‌های مربوط و توجیهات فنی مجوزات لازم را از حوزه ستادی وزارت نیرو اخذ می‌کند.
او با اشاره به آیین‌نامه مربوط به بستر و حریم رودخانه‌ها گفت: حد بستر رودخانه در مالکیت عموم افراد است و جزء انفال محسوب می‌شود و هیچ‌کس حق تصرف آن را ندارد.
سخنگوی شرکت آب منطقه‌ای کرمان تأکید کرد: خریدوفروش آن بخش از زمین که در بستر رودخانه قرار دارد مصداق بارز فروش مال غیر است و شهروندان باید در هنگام خریدوفروش زمین به این موضوع توجه داشته باشند و استعلامات لازم را از مدیریت امور منابع آب شهرستان‌ها اخذ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :