کمک به متکدیان بزرگ‌ترین ظلم در حق آنان است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1568

کمک به متکدیان بزرگ‌ترین ظلم در حق آنان است
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان گفت: افراد متکدی با سوءاستفاده از عواطف انسان‌دوستانه مردم اقدام به اخذ پول نقد از آنان می‌کنند درحالی‌که کمک به این افراد بزرگ‌ترین ظلم در حق آنان است.
امیر هاشمی‌نژاد اظهار داشت: در حوزه سازماندهی تکدی‌گران در سطح شهر، شهرداری فقط یکی از حلقه‌های زنجیره است، نهادهای دیگری مانند نیروی انتظامی، بهزیستی، قوه قضاییه و اداره اتباع در این حوزه نقش دارند.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان اضافه کرد: اگر بخواهیم این مشکل را به‌طورجدی حل کنیم، باید تمامی سازمان‌های متولی در این زمینه فعال باشد و همکاری کنند تا به نتیجه ایده‌آل دست یابیم.
او تصریح کرد: انگیزه اصلی این افراد فقر نیست، بلکه اغلب آنان معتادان متجاهری هستند که برای تهیه مواد مخدر دست به تکدی‌گری و سوءاستفاده از عواطف مردم می‌زنند، در این حوزه نیازمند همکاری نیروی انتظامی و قوه قضاییه هستیم؛ چراکه تکدی‌گران سبب وقوع جرم می‌شوند و جرم هم مجازات خود را در پی دارد.
هاشمی‌نژاد عنوان کرد: شهرداری به طور شبانه‌روزی در زمینه ساماندهی و جمع‌آوری تکدی‌گران در حد بضاعت خود فعالیت می‌کند و در مراحل بعدی سایر ارگان‌ها نیز باید به وظیفه خود در دیگر حوزه‌ها مانند غربالگری افراد متکدی درست عمل کنند، به طور مثال انتقال افراد متجاهر به کمپ‌ها و یا جمع‌آوری افراد مجرم به قوه قضائیه و معرفی آنها به قوه قضائیه و رسیدگی به جرم اقدامات لازم را انجام دهند تا از این وضعیت نامناسب خارج شویم.
او گفت: با همکاری سایر نهادها، مطالعه عمیق و برنامه‌ریزی صحیح می‌توان به شهر بدون گدا تبدیل شویم.
او با تأکید بر نقش پررنگ مردم در مقابله با گدایان ادامه داد: افراد متکدی اگر درآمدی از این کار نداشته باشند مجبور به ترک آن هستند تا زمانی که مردم به معتادان متجاهر کمک کنند این پدیده نیز ادامه خواهد داشت.
هاشمی‌نژاد گفت: بیش از ۹۷ درصد کودکان تکدی‌گری اتباع بیگانه هستند.
او ابراز داشت: فرهنگ نقش پررنگی در حل این مشکل دارد و به‌تبع آن رسانه‌ها نیز در این امر دخیل هستند و از طریق فرهنگ‌سازی در زمینه عدم کمک به این افراد می‌توان مانع از وقوع بسیاری از تکدیگری‌ها و گداپروری در سطح شهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 29
  • امروز: 54
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,633
  • ماه: 7,887
  • سال: 25,741