۶۴ هیئت اجرایی انتخابات در کرمان تشکیل شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1570

۶۴ هیئت اجرایی انتخابات در کرمان تشکیل شد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: ۶۴ هیئت اجرایی با یک هزار و ۹۲۰ عضو معتمد برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۵ فرمانداری و ۳۹ بخش مستقل در استان کرمان تشکیل شده است.
رحمان جلالی در جمع خبرنگاران افزود: بر مبنای جدول زمان‌بندی انتخابات مجلس شورای اسلامی فرایند قطعی ثبت‌نام داوطلبان از پنجشنبه ۲۷ مهر و از ساعت هشت صبح تا ۱۸ از طریق پنجره واحد وزارت کشور آغاز می‌شود و به مدت هفت روز ادامه دارد.
او تصریح کرد: در این مرحله داوطلبان باتوجه‌به ثبت‌نام نهایی و نداشتن امکان ویرایش اطلاعات، گواهی پنج سال سابقه اجرایی، آموزشی، پژوهشی را از بالاترین مرجع ذی‌صلاح دریافت و اطلاعات را بارگذاری کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمان تصریح کرد: داوطلبان در راستانی قانون شفافیت انتخابات یک شماره‌حساب غیرتجاری ویژه انتخابات تعیین و یا افتتاح و نماینده مالی حقوقی را نیز معرفی کنند.
او خاطرنشان کرد: تکمیل‌نکردن پرسش‌نامه در مرحله ثبت‌نام قطعی به معنای انصراف از داوطلبی است و تکمیل پرسش‌نامه و ورود به سامانه ثبت‌نام فقط از طریق رایانه امکان‌پذیر است.
جلالی ادامه داد: بلافاصله بعد از اتمام مرحله ثبت‌نام فرایند احراز صلاحیت داوطلبان در هیئت اجرایی به مدت ۲ هفته بررسی می‌شود و پس از ۱۵ روز نتیجه نهایی به داوطلب اعلام خواهد شد.
او اظهار داشت: بر اساس قانون جدید انتخابات یک هفته پس از ثبت‌نام قطعی داوطلبان، هیئت بررسی تبلیغات استان به ریاست استاندار به‌منظور ساماندهی و مدیریت و عدالت تبلیغات انتخاباتی شکل می‌گیرد.
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان ادامه داد: طبق ماده ۷۴ قانون جدید انتخابات و در راستای عدالت انتخاباتی تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند، حداقل یک ماه قبل از برگزاری انتخابات فهرست کاملی از امکانات تبلیغات را در اختیار هیئت بررسی تبلیغات انتخابات قرار دهند که بر اساس آیین‌نامه اعلام شده در اختیار داوطلبان قرار داده می‌شود.
او تأکید کرد: داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌توانند یک ستاد و یا تارنمای مجازی تبلیغات انتخاباتی داشته باشند، البته باید آدرس سایت و تارنما به اطلاع فرمانداری و ستاد انتخابات رسانده شود.
جلالی خاطرنشان کرد: طبق قانون یک‌هشتم کل صندوق‌های رأی باید رأی‌گیری الکترونیکی برگزار شود که مکانیسم آن باید توسط شورای نگهبان و وزارت کشور مشخص شود، اما غیر از فرایند اخذ رأی، بقیه مراحل انتخابات به‌صورت الکترونیکی خواهد بود.
او تصریح کرد: ستاد انتخابات استان کرمان به طور کامل آمادگی برگزاری انتخابات را دارد و باتوجه‌به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اقدامات خوبی برای مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت انتخابات صورت‌گرفته است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمان گفت: در حوزه پشتیبانی و اجرایی اطلس ۲ هزار و ۴۰۰ شعبه اخذ رأی در دوره‌های قبل این استان آماده شده و کمیته‌های اجرایی و پشتیبانی در حال فعالیت هستند و آموزش‌های لازم به عوامل انتخاباتی داده می‌شود.
او تأکید کرد: اصحاب رسانه و حلقه‌های میانی برای افزایش مشارکت در بحث اطلاع‌رسانی به مردم و برگزاری انتخابات مشارکت کنند و یکی از پایه‌های قدرت جمهوری اسلامی در فرایند ایران قوی مشارکت مردم در انتخابات است و کرمان دیار شهید حاج‌قاسم سلیمانی است و بارها کرمانی‌ها نشان دادند در این اتفاقات پیش‌گام هستند و امیدوارم در اسفندماه برگ زرین دیگری در تاریخ کرمان ثبت کرده و انتخابات باشکوه و دشمن‌شکنی خواهیم داشت.
جلالی بیان کرد: یک هزار و ۲۵۱ نفر از همه گروه‌ها و سلایق در مرحله پیش ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات نام‌نویسی کردند که نسبت به دوره قبل رشد سه برابری دارد.
او خاطرنشان کرد: آخرین‌مهلت رسیدگی به اعتراضات داوطلبان در مرحله پیش ثبت‌نام ۲۶ مهرماه است و بیشترین آمار نقص مدارک داوطلبان، مغایرت در حوزه وزارت علوم و مدرک تحصیلی است و افرادی کد رهگیری دریافت نکنند، نمی‌توانند ثبت‌نام نهایی انجام دهند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمان با اشاره به اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی در همه ادوار سالم برگزار شده است افزود: در زمینه برخورد با جرایم انتخاباتی قانون جدید دست هیئت‌های اجرایی را باز گذاشته و امیدواریم شاهد کمترین تخلف در انتخابات باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :