معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت گشایش راه صادرات پسته و زعفران را پیگیری می‌کند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1580

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت گشایش راه صادرات پسته و زعفران را پیگیری می‌کند
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت گشایش راه صادرات پسته، زعفران و دیگر محصولات کشاورزی را با جدیت پیگیری می‌کند.
سید محمد حسینی در نخستین جشنواره زعفران راویز رفسنجان اظهار کرد: کشاورزی در حوزه فعالیت‌های بخش خصوصی است؛ اما دولت نقش حمایتی و هدایتی خود را در این حوزه ایفا می‌کند. در حال حاضر در دولت بحث اصلاح الگوی کشت باسیاست آینده‌نگری و نگاه به بازار و میزان مصرف داخلی و خارجی مطرح است و امیدواریم در این زمینه با حمایت‌های دولت، علاوه بر خودکفایی در تولید، صادرات محصولات کشاورزی نیز به اقصی‌نقاط جهان انجام شود.
او افزود: همان‌طور که توسعه و کشت پسته در نقاط مختلف کشور از رفسنجان نشات گرفته، تولید زعفران نیز از خراسان منشأ گرفته و در حال حاضر می‌بینیم که در شهرستان‌های مختلف استان کرمان از جمله زرند، بردسیر، سیرجان، بافت، ریگان و… این محصول کشت می‌شود که نشان می‌دهد کشت زعفران نتیجه خوبی در این استان می‌دهد.
حسینی با بیان اینکه عمده زعفران جهان در ایران تولید می‌شود، افزود: قبلاً این محصول به کشورهای اسپانیا، امارات و سایر کشورهای جهان صادر می‌شد و ارزش‌افزوده‌ای برای آن کشورها داشت تا اینکه صنعت بسته‌بندی زعفران در کشورمان شکل گرفت و در حال حاضر صادرات زعفران برای ایران ارزش‌افزوده دارد.
او کشت زعفران را با وجود خشکسالی‌های ۱۰ سال اخیر و کاهش بارندگی‌ها در کشور توصیه و بیان کرد: این محصول به آب زیادی نیاز ندارد؛ بنابراین اصلاح الگوی کشت به این معنی مطرح است که در نقاطی که کمبود آب وجود دارد محصولاتی کشت شود که آب کم‌نیاز دارد. باید به سمت کشت محصولات با نیاز آبی اندک با استفاده از روش‌های علمی رفت.
معاون رئیس‌جمهور گفت: خوشبختانه شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه نقش بسزایی دارند. کشت گلخانه‌ای در کشور نتیجه‌بخش است و به‌راحتی می‌توان محصولات این کشت را صادر کرد لذا نیاز است زیرساخت‌های ناوگان هوایی ارتقا یابد، تا مشکل بیکاری رفع شود.
او با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم به همین سمت در حال حرکت هستیم، اظهار کرد: در این دولت ۵۰۰۰ کارگاه و کارخانه تعطیل و نیمه‌تعطیل احیا شده، همچنین در صنعت پتروشیمی، عمرانی، و ساخت مسکن تدابیر خوبی اندیشیده شده و در صنعت بسیاری از صنایع و حرفه‌ها، فعال و معیشت مردم متحول می‌شود.
حسینی با بیان اینکه دولت برای گشایش راه صادرات پسته، زعفران و دیگر محصولات کشاورزی با جدیت پیگیر است، گفت: اگر زمانی اسرائیل و آمریکا می‌خواستند ما منزوی باشیم؛ اما در حال حاضر عضو دائم سازمان شانگهای، بریکس و کشورهای توسعه‌یافته هستیم، یعنی بازرگانان ما بهتر می‌توانند محصول خود را صادر کنند و درآمد پایدار و ماندگار برای ایران داشته باشند.
حسینی افزود: تأکید رئیس‌جمهور این است که در هر شهرستانی باید جایگاهی برای عرضه محصولات مشاغل خانگی ایجاد شود؛ لذا شهرداری‌ها در این موضوع کمک کنند.
او ادامه داد: دولت سیزدهم صادرات محصولات گلخانه‌ای و بیمه دام و طیور و آبزیان را دنبال می‌کند تا دغدغه تولیدکنندگان کمتر شود.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: در حال حاضر مسئولان به‌ویژه شخص رئیس‌جمهور در عرصه حضور دارند و گره‌گشایی می‌کنند و این امر موجب می‌شود مردم هم با شوروشوق دوستدار نظام باشند و با وحدت و انسجام در عرصه حضور داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 4
  • امروز: 117
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,542
  • ماه: 7,326
  • سال: 24,718