رئیس ستاد انتخابات استان کرمان خبر داد؛ مشارکت ۴۶ درصدی مردم استان کرمان در انتخابات ریاست‌جمهوری انتخابات به دور دوم رفت

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1725

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان خبر داد؛ مشارکت ۴۶ درصدی مردم استان کرمان در انتخابات ریاست‌جمهوری انتخابات به دور دوم رفت
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به مشارکت ۴۶ درصدی مردم کرمان در انتخابات گفت: یک میلیون و ۷۰ هزار و ۲۸۶ رای مأخوذه در استان داشتیم.
رحمان جلالی رئیس ستاد انتخابات استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه خدا را شاکر هستیم که انتخابات در کشور در کمال امنیت و سلامت برگزار شد و مردم به‌ویژه مردم استان کرمان همراهی بسیار خوبی داشتند، اظهار داشت: حدود ۶۰ هزار نفر عوامل اجرایی که از خود مردم هستند در این انتخابات فعال بودند و حدود ۲۴ ساعت کامل پای‌کار بودند که جای تقدیر دارد.
او با بیان اینکه انتخابات بدون هیچ حاشیه امنیتی در استان کرمان برگزار شد که از تمام نیروهای انتظامی و نظامی و امنیتی تشکر می‌کنم، گفت: اصحاب رسانه نه‌تنها روز گذشته، از زمان اعلام رسمی فرایند انتخابات همکاری بسیار خوبی در جهت افزایش مشارکت مردم و شور انتخاباتی داشتند که از آنها نیز تقدیر می‌کنم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره اینکه در استان کرمان یک میلیون و ۷۰ هزار و ۲۸۶ رای مأخوذه از صندوق‌ها داشتیم که مجموع آرای صحیح و باطله است، افزود: ۲ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۲۵۴ نفر تعداد واجدان شرایط رای در استان کرمان بودند.
او با بیان اینکه سعید جلیلی با ۴۷۷ هزار و ۵۸۹ رای نفر اول انتخابات استان کرمان بود که ۴۵ درصد آرا را به خود اختصاص داد، ادامه داد: مسعود پزشکیان با ۳۲۹ هزار و ۴۷۰ رای و با ۳۱ درصد آرا نفر دوم، محمدباقر قالیباف با ۲۱۵ هزار و ۸۹۲ رای و ۱۹.۶ درصد نفر سوم و مصطفی پورمحمدی با ۸ هزار و ۵۱۳ رای و ۰.۸ درصد آرا نفر چهارم شدند.
جلالی با اشاره به اینکه طبق ماده ۱۲ قانون انتخابات کسی که اکثریت مطلق آرای مأخوذه را گرفته باشد می‌تواند رئیس‌جمهور منتخب باشد، بیان کرد: ازآنجاکه هیچ‌کدام از کاندیداها اکثریت آرا را کسب نکردند انتخابات به‌دور دوم کشیده شده است.
او با بیان اینکه در استان کرمان حدود ۴۶ درصد از مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری مشارکت داشتند و مردم شهرستان رابر بیشترین مشارکت را در این دوره از انتخابات داشتند، ادامه داد: تعداد هشت نفر در امر برگزاری انتخابات تخلف داشتند که تحت تعقیب قضایی قرار دارند و حدود سه نفر بازداشت هستند و ۲ هزار و ۴۲۸ شعبه اخذ رای در سراسر استان کرمان وجود داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 4
  • امروز: 3
  • دیروز: 182
  • هفته: 1,173
  • ماه: 4,343
  • سال: 35,550