نمایشگاه ملی صنایع‌دستی میزبان حصیر‌بافان قلعه‌گنجی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 852

نمایشگاه ملی صنایع‌دستی میزبان حصیر‌بافان قلعه‌گنجی

* نمایشگاه ملی صنایع دستی از روز میلاد پیامبر اعظم( ص) به صورت مجازی کار خود را آغاز می‌کند

*حسین‌زاده معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان: هنرمندان متقاضی برای ثبت نام به سایت https://tafrihati.com مراجعه کنند

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمان از برگزاری، نمایشگاه ملی محصولات صنایع دستی خبر داد. کاظم حسین زاده معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان  در مورد نمایشگاه ملی صنایع دستی به کاغذ وطن گفت : این نمایشگاه به صورت مجازی برگزار شده و با تولد پیامبر اکرم از سایت آن،  رونمایی و در سطح ملی برگزار می شود. وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و حذف حضور فیزیکی بازدید کنندگان، این  نمایشگاه مجازی صنایع دستی راه اندازی شده و هنرمندان و صنعتگرانی که علاقمند به شرکت در این نمایشگاه مجازی هستند، می توانند به آدرس اینترنتی https://tafrihati.com مراجعه کرده و ثبت نام کنند. معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان  پیش بینی کرد : هنرمندان کرمانی در رشته های شاخص صنایع دستی همچون پته دوزی، گلیم بافی، مسگری، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و غیره در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند و این رویداد فرصت مناسبی برای معرفی و عرضه صنایع دستی استان کرمان بدون واسطه است.

 تخفیف 30 درصدی برای ارسال محصولات صنایع دستی

حسین زاده تاکید کرد: هنرمندان  صنایع دستی کرمانی می توانند بدون پرداخت هیچ هزینه ای در این سایت ثبت نام کنند و همچنین در صورتی که محصولی را بفروشند ، با رایزنی هایی که اداره پست انجام شده ، برای ارسال آثارشان، مشمول ۳۰ درصد تخفیفات پستی محصولات صنایع دستی خواهند شد. به گفته حسین زاده این نمایشگاه با همکاری سازمان میراث فرهنگی  و کانون اتومبیلرانی و جهانگردی برگزار می شود.وی ادامه داد:  در سایت https://tafrihati.com شرایط ثبت نام مشخص است  و هنرمندان باید  اطلاعاتشان را در سایت بارگذاری کرده و کد پیگیری دریافت کنند. معاون میراث و فرهنگی استان اعلام کرد: هم اکنون 74 رشته صنایع دستی در سطح استان فعال  است و 142 هزار هنرمند فعال هم  در سطح استان حضور دارند  که حدود 74 هزار نفر از این تعداد هنرمندان فرش باف هستند و 70 هزار نفر هم در حوزه های دیگر صنایع دستی فعال هستند  وبا  ما ارتباط دارند. به گفته حسین زاده فقط هنرمندانی می توانند در این نمایشگاه شرکت کنند که تولید کننده صنایع دستی  بوده  و مجوز داشته باشند.  حسین زاده در پایان  یادآوری کرد: تاکنون استقبال خوبی از این نمایشگاه از سوی هنرمندان رخ داده است  و هنرمندان در رشته های حصیر بافی  از شهرستان های جنوبی به خصوص قلعه گنج ،سوزن دوزی بلوچ و حصیر بافی از شهرستان ریگان  و بسیاری از رشته های دیگر صنایع دستی بومی استان، ثبت نام کرده و  پیش بینی می شود تعداد افزایش هم پیدا کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 19
  • امروز: 16
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,926
  • ماه: 7,564
  • سال: 25,128