دستگیری 8 مدیرکل و رئیس اداره استان کرمان در سال جاری

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1041

دستگیری 8 مدیرکل و رئیس اداره استان کرمان در سال جاری

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان یکی از مشکلات جامعه را ناامیدی دانست و اظهار‌کرد: اخبار مربوط به مفاسد اقتصادی از یک جهت می‌تواند امیدآفرین باشد و معتقدم که فساد در جامعه سیستماتیک نیست زیرا اگر سیستماتیک بود،قوه قضائیه به عنوان یکی از ارکان حاکمیت نباید با این فساد مبارزه می‌کرد لذا فقط یک فرد به سمت ارتکاب جرم می‌رود.

دادخدا سالاری با اشاره به تحریم های اقتصادی بیان کرد: با نوآوری و اتکا به توان داخلی می‌توانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

او در ادامه با اشاره به رسالت خبرنگاری گفت: خداوند در قرآن به قلم سوگند یاد می کند که معتقدم بخشی از این سوگند مربوط به قلم خبرنگار است زیرا خبرنگار در جهت اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی حرکت می‌کند.

سالاری احیای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم را دو بخش برجسته قوه قضائیه دانست و اظهار‌کرد: اصحاب رسانه می‌توانند در این دو بخش به خوبی ایفای نقش کنند.

او بر لزوم مطالبه‌گر بودن خبرنگاران تاکید کرد و افزود: ممکن است در برخی ارگان‌ها و سازمان‌ها حقوق عامه نادیده گرفته شده باشد و در اینجا خبرنگاران می توانند به دستگاه قضایی در جهت رسیدن حق به ذی‌حق کمک کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان بیان کرد: مبارزه با فساد اقتصادی به شکوفایی اقتصاد نیز کمک می‌کند زیرا دیگر مدیران عمدا مانع برای فعال اقتصادی ایجاد نمی کنند تا فعال اقتصادی اجبارا به سمت و سوی دادن رشوه بروند.

سالاری ادامه داد: در سال جاری تعداد هشت مدیر دولتی در سطح مدیرکل و رئیس اداره به اتهام اختلاس یا دریافت رشوه در استان کرمان دستگیر شده و به فعالین اقتصادی اطمینان می دهیم که قوه قضاییه به وظیفه خودش در جهت رفع موانع عمل و با مفسدین حتما مبارزه می کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان بیان کرد: هدف قوه قضائیه ایجاد جامعه ای ایمن و عاری از فساد اداری و در شان ملت ایران است.

او با اشاره به مشکلات دستگاه قضا اظهار کرد: ماهانه 160 پرونده به بازپرس و 240 پرونده به دادیار ارجاع داده می شود این در‌حالی است که باید ماهانه به بازپرس حدود 80 پرونده و به دادیار حدود 110 ارجاع داده شود لذا با این حجم کار زیاد شاید دستگاه قضا آنگونه که باید نتواند همه انتظارات مردم را برآورده کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 62
  • امروز: 0
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,235
  • ماه: 7,388
  • سال: 24,872