نماینده کرمان و راور در مجلس: رتبه کرمان در فضای کسب و کار کشور مناسب نیست

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1448

نماینده کرمان و راور در مجلس: رتبه کرمان در فضای کسب و کار کشور مناسب نیست

زاهدی، نماینده کرمان و راور در مجلس رتبه کرمان را در فضای کسب و کار را نامناسب دانست.

محمدمهدی زاهدی اظهارداشت: تا فضای کسب و کار در کرمان درست نشود امکان افزایش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی در استان کرمان در بخش‌های مختلف وجود ندارد و باید در این زمینه برنامه ریزی کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه هم اکنون شاهد وضعیت مطلوبی در بحث توسعه فضای کسب و کار نیستیم و باید دستگاه‌های متولی موانع تولید و مشکلات موجود در مسیر تولید کنندگان را رفع کنند.

زاهدی افزود:در استان‌کرمان پتانسیل‌های معدنی و صنعتی زیادی وجود دارد و باید برای تبلور اقتصادی در استان کرمان مدیران جوان و کارآمد را در راس امور بگذاریم تا با برنامه ریزی مناسب این پتانسیل‌ها را بالفعل کنند و استان کرمان از رکود اقتصادی خارج شود.

منابع نقدی شرکت‌های بزرگ معدنی به کرمان منتقل شود

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس به وجود مجتمع مس‌سرچشمه،گل‌گهر و گهر‌زمین در استان کرمان اشاره‌کرد و گفت: منابع معدنی استان توسط این شرکت‌ها استفاده می‌شود به همین دلیل اشتغال این شرکت‌ها نیز باید در اختیار کرمانی‌ها باشد ضمن اینکه منابع این شرکت‌ها نیز باید در کرمان هزینه شود.

زاهدی بیان‌کرد: منابع انسانی، منابع معدنی، منابع طبیعی، منابع خدادی حتی کویر کرمان در کرمان وجود دارد که باید به‌کار گرفته شوند،فضای گردشگری نیز از ظرفیت‌های بزرگ استان است که به نقطه مطلوب نرسیده است.

او افزود:رتبه کسب و کار در استان ۲۵ است و باید به سطح مطلوب برسد.

زاهدی بیان‌کرد: صنایع بزرگ باید با دادن تسهیلات به صنایع متوسط و کوچک فضای تولید را بالا ببرند و باید ظرفیت صنایع‌جانبی بالا برود تا خام‌فروشی معادن جلوگیری شود.

او از ۲ میلیارد سرمایه گذاری در بحث پتروشیمی خبرداد و افزود : سرمایه گذار آماده است و باید شرایط برای وی مهیا شود تا بتوانیم از وجود پتروشیمی در کرمان استفاده کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :