سفیر ژاپن در دیدار با استاندار کرمان تأکید کرد: ژاپن آماده برای مقابله با خشکسالی در ایران

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1453

 سفیر ژاپن در دیدار با استاندار کرمان تأکید کرد: ژاپن آماده برای مقابله با خشکسالی در ایران 

سفیر ژاپن در ایران ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با ایران از جمله در مقابله با خشکسالی در خصوص استان کرمان هم گفت: استان کرمان منطقه گردشگری عالی است و به همین دلیل سعی می‌کنم مسافران ژاپنی به کرمان برگردند.

آیکاوا کازوتوشی،در دیدار با استاندار هدف اصلی از سفر به استان کرمان را اهدای یک هزار بسته بهداشتی میان اتباع خارجی و مهاجرین در منطقه اقامت آنان در رفسنجان دانست که با همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی انجام می‌شود.
سفیر ژاپن در ایران با بیان اینکه برای روابط کرمان و ژاپن از طریق سازمان‌های بین‌المللی همکاری می‌کنیم؛ افزود: قرار است با همکاری سازمان بین المللی در سه استان ایران برای مقابله با خشکسالی کار کنیم که در حال انجام آن هستیم. 

او با اشاره به همکاری با سازمان جهانی بهداشت از اهدای ۶ دستگاه ام آر آی به منظور حمایت از سلامتی مردم ایران خبر داد که دو دستگاه به بم و کهنوج در استان کرمان اهدا می‌شود. 

کازوتوشی نسبت به حمایت از پناهندگان افغان و مشکلات میزبانی اعلام آمادگی کرد و گفت: در این راستا یک دستگاه آمبولانس به استان کرمان اختصاص می‌یابد. 

او  با بیان اینکه ژاپن برای بازسازی زلزله بم خیلی تلاش کرد و در زلزله سال ۲۰۱۱ ژاپن هم مردم ایران و کرمان و بم دلگرمی به ما دادند که تشکر می‌کنم؛ افزود: ژاپن و ایران و از جمله کرمان شباهت های زیادی با هم دارند اما ژاپن خشکسالی زیادی ندارد و مایل به همکاری در این زمینه هستیم که چگونگی آن باید برنامه ریزی شود. 

سفیر ژاپن در ایران یکی از بزرگترین مشکلات را عدم ترغیب ژاپنی‌ها برای گردشگری و مسافرت به کرمان دانست و در این باره بر لزوم اصلاح اطلاعات مسافرت تأکید و بیان کرد: امروز یک گروه تور گردشگری چینی‌ها در هتل محل اقامت دیدم و از دولت ایران خواهش می‌کنیم اطلاعات مربوط به امنیت سفر را به کشور ما اعلام کند.

او با اشاره به برنامه بازدید از ارگ بم و باغ شاهزاده در این سفر، اظهار کرد: با استفاده از سرویس اجتماعی سفارتخانه وضعیت گردشگری و امنیتی را اطلاع رسانی خواهیم کرد و استان کرمان منطقه گردشگری عالی است و به همین دلیل سعی می‌کنم مسافران ژاپنی به کرمان برگردند. 

کازوتوشی با اشاره به اینکه ایران در تحریم است؛ بیان کرد: اما شرکت های ژاپنی پای ایران می‌مانند؛ شروع پروژه جدید سخت است اما طرح های قبلی را ادامه می‌دهند و دوست دارم تورهای گردشگری به استان کرمان بیایند و در این باره خواستار اطلاعات وضعیت امنیتی استان هستم.

 روح الله خضری پور، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمان هم در این دیدار آمار رسمی اتباع استان را ۳۵۰ هزار نفر اعلام کرد که همه خدمات اعم از بهداشت و سلامت و… یارانه‌های مختلف را حتی در نان و آب و برق و گاز دریافت می‌کنند. 

او با اشاره به اقدامات آموزشی که پنج درصد مربوط به سازمان‌های بین‌المللی و ۹۵ درصد بار موضوع روی دوش جمهوری اسلامی است؛ گفت: ایران بخاطر تحریم تحت فشار اقتصادی است اما تلاش کردیم بار این موضوع روی دوش مهاجرین نیفتد؛ مقام معظم رهبری در بحث آموزش اتباع وارد شدند تا از یارانه آموزشی بهره‌مند شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 16
  • امروز: 140
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,565
  • ماه: 7,349
  • سال: 24,741