اراضی کشاورزی مهد پسته سنددار می‌شوند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1462

اراضی کشاورزی مهد پسته سنددار می‌شوند

فرماندار رفسنجان گفت: صدور سند تک برگ اراضی برای کشاورزی ۵۰ روستا در رفسنجان آغاز شد. حسین رضایی، با اشاره به اینکه خرده مالکان پسته کار هم می‌توانند سند تک برگ زمین دریافت کنند گفت: در فاز اول ِ طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی(کاداستر) در شهرستان، شرکت‌های نقشه بردار در ۵۰ دهستان مستقر می‌شوند تا روند صدور سند تک‌برگ برای اراضی کشاورزی پسته طی شود.

او بیان‌کرد: تنها ۱۰هزار هکتار از اراضی پسته شهرستان دارای سند مالکیت تک‌برگ هستند نیاز است کشاورزان هرچه زودتر از فرصت پیش آمده استفاده کنند که در آینده از مزایای آن بهره‌مند شوند.

او گفت: اولویت اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اجرای طرح کاداستر(سنددار کردن اراضی کشاورزی حتی برای خرده مالکان)از۳ماه اخیر آغاز شده و کشاورزان می‌توانند با مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک رفسنجان نسبت به سنددار کردن زمین‌های خود اقدام کنند تا از مزایای این سند بهره‌مند شوند.

رضایی با اشاره به وجود ۸۰هزار هکتار باغ پسته در این شهرستان بیان‌کرد:بخشی زیادی از زمین‌های کشاورزی شهرستان فاقد سند هستند و این در حالی است که کشاورزان برای دریافت تسهیلات بانکی و سایر تسهیلات کشاورزی مجبور به تامین وثیقه و آوردن ضامن کارمند بوده و مشکلات فراوانی را متحمل می‌شوند، یقیناً اگر زمین‌های کشاورزی آن‌ها سند داشته باشد بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

او افزود: طبق طرح کاداستر باید هر زمین کشاورزی سند داشته باشد، جدیداً طبق این طرح حتی خرده مالکان هم می‌توانند نسبت به سند دار کردن زمین خود اقدام کنند؛ لذا دولت طرح ملی حدنگار را در حال اجرا دارد و برای کشاورزان حتی خرده مالکان سند تک برگ صادر می‌کند.

رضایی تصریح‌کرد: امیدواریم با این شیوه تمامی زمین‌ها تا پایان سال جاری سند دار شوند. فرماندار رفسنجان تاکیدکرد: مزایایی که این سند می‌تواند داشته باشد شامل بهره مندی از تسهیلات و وام‌های کم بهره برای اجرای طرح‌هایی‌مانند آبیاری نوین، یارانه کود، جابجایی چاه تلمبه کشاورزی،بیمه کارگران باغ، استفاده از سهمیه گازوئیل در زمان‌های بروز حوادث غیرمترقبه همچون سرمازدگی، جلوگیری از زمین خواری و دیگر مزایا است.

رضایی بیان‌کرد:در فاز اول طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی (کاداستر) در شهرستان، شرکت‌های نقشه بردار در ۵۰ دهستان مستقر می‌شوند تا روند صدور سند تک برگ برای اراضی کشاورزی پسته طی شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 68
  • امروز: 9
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,244
  • ماه: 7,397
  • سال: 24,881