مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان مطرح کرد: سهم کمتر عشایر جنوب کرمان از سهمیه آرد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1483

مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان مطرح کرد: سهم کمتر عشایر جنوب کرمان از سهمیه آرد

به گزارش کرمان نو، مدیرکل امور عشایر جنوب استان کرمان گفت: سرانه آرد خام عشایر این منطقه طبق سرانه کشوری باید ۱۲.۲ کیلوگرم باشد اما شهرستان های جنوبی استان سهمیه کمتری دارند.

ناصر احمدیوسفی اختلاف در سهمیه آرد را ناشی از نبود بروزرسانی آمار و  توزیع سهمیه بر اساس سرشماری سال 1387  دانست و اظهار کرد: تعدادی از دستگاههای خدمت رسان امور مربوط به خود را بر اساس سرشماری سال 1387 انجام می دهند و این منجر به کاهش سهمیه آرد عشایر شده است.

مدیرکل امور عشایر جنوب استان کرمان یکی از مطالبات اصلی عشایر جنوب را افزایش سهمیه آرد خام  دانست و گفت:  این موضوع  که از مشکلات مربوط به عشایر پنج شهر جنوبی کرمان مانند قلعه گنج  است در جلسه شورای آرد و نان استان نیز بیان شد.

او ادامه داد: موضوع کمبود سرانه آرد عشایر منجر به نارضایتی عشایر به عنوان یک تولید کننده مهم در حوزه امنیت غذایی شده که باید تدبیری صورت گیرد تا آنچه حق عشایر است به آنان اختصاص پیدا کند.

مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان اضافه کرد: عشایر در دورترین نقاط جغرافیایی با کمترین امکانات در حال تولید هستند و امیدوارم تصمیم گیری بهتری برای توزیع سرانه آرد عشایر انجام شود.

او با بیان اینکه یکی از مشکلات جامعه عشایری نداشتن دسترسی به نانوایی است افزود:  قوت غالب عشایر  نان است ومصرف آن در خانوار عشایری بیشتر از حتی خانوار روستایی است و  برخلاف جامعه روستایی که به نانوایی‌ها دسترسی دارند، امکان تهیه نان از این طریق را ندارند.

احمدیوسفی یکی از موارد موثر در توزیع متناسب اجرای سامانه شفافیت توزیع آرد خام عشایر نام برد و بیان کرد: با اجرای این سامانه  به طور یقین روند خدمت رسانی بهتر خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر جنوب استان کرمان با عنوان اینکه  عشایر در رنج تنش خشکسالی هستند و نباید مشکلات آنها افزوده شود، گفت:  سهمیه آرد عشایر در دورترین نقاط هم بدون هیچ افزایش قیمتی در حال توزیع است واعمال آمار سرشماری جدید عشایر را در توزیع سهمیه آرد   پیگیری می کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 68
  • امروز: 7
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,242
  • ماه: 7,395
  • سال: 24,879