فرماندار بم: بنیاد برکت بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرده است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1484

 

فرماندار بم: بنیاد برکت بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرده است

سُها خدیشی- فرماندار شهرستان بم از پرداخت بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بنیاد برکت برای طرح‌های اشتغالزایی در این شهرستان خبر داد و گفت: سال گذشته ۵۲۰ طرح اشتغالزا با اشتغال یک هزار و ۱۰۰ نفر در سطح شهرستان بم اجرا شده است .

محمد برزنگ در حاشیه بازدید از طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در شهرستان بم افزود: اگر به ازای هر کدام از این مشاغل ۲/۵ نفر اشتغالزایی را در نظر بگیریم بالای یک هزار و صد نفر اشتغال زایی مستقیم در طرح‌های بنیاد برکت ایجاد شده است .

او بیان‌کرد: بیشتر طرح ها در بخش‌های مختلف کشاورزی، اشتغال خرد و مشاغل خانگی، بوم‌گردی و طرح‌های جدیدی مانند پرورش زالو و پرورش حلزون است .

فرماندار بم اظهارداشت:اکثر مشاغل مربوط به زنان سرپرست خانوار بوده که این افراد با مشکلات زیادی روبرو بودند و با دریافت تسهیلات اشتغال زایی خوبی ایجاد شده است

برزنگ ادامه‌داد: هدف طرح‌های بنیاد برکت، توسعه مناطق محروم و روستایی شهرستان با ایجاد اشتغال پایدار است.

او همچنین به کارگاه تولید رابیتس و ورق کرکره‌ای در بم اشاره کرد و گفت: این کارگاه با ظرفیت بسیار پایینی فعالیت می کرد که با دریافت تسهیلات به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از بنیاد برکت توانست ظرفیت خود را افزایش دهد .

او می‌گوید عملکرد خوب بنیاد برکت بحث نظارت است تا شخص بیکار به بدهکار تبدیل نشود .

برزنگ توضیح‌داد: تسهیلات بنیاد برکت از یکصد میلیون تومان شروع میشود اما اگر بنگاه یا کارگاهی نیاز به توسعه و تکمیل کار خود داشته باشد تسهیلات تا دو میلیارد تومان هم پرداخت می شود .

فرماندار بم عنوان‌کرد: برخی از طرح.ها در حاشیه شهر و مناطق آسیب پذیر شهرستان اجرا شده اند که اگر بخواهیم با آسیب اجتماعی مبارزه کنیم یکی از راه‌های آن اشتغال است.

به گفته او با ایجاد اشتغال می توانیم از بسیاری آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم جلوگیری به عمل آوریم.

برزنگ اضافه کرد: برخی از بانک‌ها همکاری بسیار خوبی با بنیاد برکت و کارگروه اشتغال داشته اند اما از برخی بانک ها نیز گلایه داریم و باید پای کار بیایند

فرماندار بم خاطرنشان‌کرد: انتظار داریم امسال بانک ها بهتر پای کار بیایند و کمک کنند تا بتوانیم مشکلات مردمی که نیاز به همکاری و تسهیلات دارند را برطرف کنیم .

اجرای ۱۱۸ طرح اشتغالزایی در بخش مرکزی بم

در ادامه بخشدار مرکزی بم نیز گفت: بنیاد برکت در بخش مرکزی از توابع شهرستان بم نیز بالغ بر ۱۱۸ طرح اشتغالزایی را با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اجرا کرده است .

حسن پورباقری افزود: ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار و دارای مهارت علاوه بر کاهش چشمگیر معضلات و مشکلات جامعه، موجب رونق کسب و کارها می‌شود

در این راستا بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) برای حل مشکل بیکاری با تمام توان ورود کرده و تاکنون طرح های موفق و تاثیر گذاری را در مناطق محروم استان به سرانجام رسانده است.

او رویکرد اساسی پروژه‌های اجرایی در بنیاد برکت را اشتغالزایی و کسب درآمد پایدار دانست و افزود: همه اقدامات این بنیاد با ۲ رویکرد تکیه بر سرمایه‌گذاری خرد و مشارکت مردم در جهت اشتغالزایی صورت می‌گیرد.

بخشدار مرکزی اظهارداشت: تنها راهکار خروج از بن‌بست اقتصادی و شکست تحریم‌ها، کار جهادی است و بنیاد برکت بر این مبنا در سراسر کشور انجام وظیفه می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :