رئیس جمهور: اتمام پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار دولت است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1502

رئیس جمهور: اتمام پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار دولت است

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در مراسم بهره‌برداری از فاز اول تصفیه‌خانه و آب‌رسانی به شهرهای بم و بروات گفت: در حوزه آبرسانی، برق‌رسانی و فاضلاب در این مناطق مشکلاتی داریم که می‌توانست سال‌های قبل رفع شوند تا تنش‌های آبی و کمبود تولید برق حل شود و باید این عقب ماندگی‌ها را جبران کرد و پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام در دستور کار ما است که این در گرو کار جهادی است.

او بیان کرد:امروز با تلاشی که شده دسترسی به آب گوارا پس از ۱۲ سال امکان‌پذیر شده است و این کار‌ها پیشرفت ساز است و من از چندین طرح دیگر نیز بازدید خواهم کرد، اما باید به سرعت آن‌ها را برای بهره‌برداری آماده کرد تا مردم از این ظرفیت‌های بزرگ بهره‌مند شوند.

*تنش آبی ۱۶۰ روستای استان کرمان حل شده است

رئیس جمهور افزود: ما زمان نداریم و در این استان ۶۷۰ روستا تنش آبی دارند که در ۱۶۰ روستا مشکل آبی حل شده و بقیه هم باید حل و به نتیجه برسد که رمز آن کار جهادی است و ما معتقد هستیم که روح مطهر امام و شهدا ناظر بر اعمال ماست، امروز هر کس در عرصه تولید کار می‌کند رفع مشکلات مردم از کار‌ها و الویت‌های اساسی است از جمله آب برق.

آیت الله رئیسی بیان‌کرد: یکی از کار‌های زیرساختی در هر منطقه آب و برق است و افتتاح پروژه‌های امروز و بهره مندی مردم بم و بروات از آب گوارا به همت همه گروه‌ها و مسئولان قابل تقدیر است.

او اظهارداشت: کار آبرسانی و بخشی که امروز بهره برداری می‌شود موجب بهره مندی مناطق دیگر هم انجام خواهد شد.

رئیس جمهور تصریح‌کرد:مساله سهم و ایفای نقش شرکت‌های فعال در منطقه است که این شرکت‌ها کار بهره برداری اقتصادی را در منطقه انجام می‌دهد چرا که کرمان را بهشت معادن می‌خوانند، اما هر چند معدن داریم، اما فراوری نداریم، خام فروشی نباید انجام شود، باید فراوری و زمینه اشتغال و توسعه انجام شود.

آیت الله رئیسی گفت:اگر امروز تنش آبی مردم حل شود باعث خرسندی خواهد شد که رفع این مشکلات یک امتحان الهی است برای مسئولان هرچند موانع و مشکلاتی پیش رو آن‌ها است، اما رضایت مردم با هموار کردن راه‌ها و رفع این مشکلات اقدامی مهم است و باید جهادی عمل کرد و امروز مردم کرمان دیار کریمان استان شهیدان و ایثارگران نباید این مشکلات را داشته باشد و دولت حمایت می‌کند تا طرح‌های نیمه تمام کامل شود چراکه رفاه و آسایش مردم برای ما خیلی مهم است.

*شرکت‌های فعال اقتصادی برای رفع مشکل فاضلاب وارد میدان شوند

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شرکت‌های فعال اقتصادی در منطقه مانند گل‌گهر و مس وارد میدان شوند و برای رفع مشکلات فاضلاب منطقه مانند کاری که در سیرجان انجام شد، کار انجام دهند.

او توضیح‌داد: کار پیشران‌های اقتصادی باید در کشور دنبال شود و به نتیجه برسد، کشور‌هایی داریم که جزو شرکت‌های بزرگ  اقتصادی محسوب می‌شوند و باید پیشران رفع مشکلات کشور در سرمایه‌گذاری باشند و مسئولیت اجتماعی انجام دهند و مشکلات را برطرف کنند.

رئیسی گفت: همگرایی و همراهی برای رفع مشکلات آب و فاضلاب با شرکت‌های پیشران رفع شود و از این شرکت‌ها برای تلاش‌هایی که داشتند تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور خطرنشان‌کرد: بعضی کار‌ها اگر به صورت عادی انجام می‌شد شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های امروز نبودیم و در این یک سال به اندازه چند سال کار شده و اگر کار همین‌طور پیش برود در بعضی از شهر‌ها شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی خواهیم بود.

آیت الله رئیسی افزود: امروز کار برق رسانی به چادر‌های عشایر با برق‌رسانی از نوع خورشیدی انجام می‌شود که کار بسیار خوبی است و این کار انسان را خوشحال می‌کند که دسترسی روستا‌ها و مناطق عشایرنشین به آب و برق صورت گرفته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 18
  • امروز: 16
  • دیروز: 149
  • هفته: 1,685
  • ماه: 7,599
  • سال: 25,277