حذف پیمانکاران غیرفعال از طرح نهضت ملی مسکن

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1510

حذف پیمانکاران غیرفعال از طرح نهضت ملی مسکن

وزارت راه و شهرسازی قصد دارد پیمانکارانی که در طرح نهضت ملی مسکن، پای کار نیستند را از این پروژه کنار بگذارد.

به گزارش ایسنا، تجربه طرح‌های مسکنی دولت‌های گذشته نشان می‌دهد بعضا پیمانکاران و سازندگان این پروژه‌ها به وعده‌های خود عمل نکردند و این موضوع به طولانی شدن فرآیند تحویل واحدها انجامید. مسکن مهر از زمان آغاز عملیات اجرایی در موارد بسیاری می‌بایست ۱۸ ماهه تحویل داده شود اما بعضا تا بیش از ۱۰ سال طول کشید.

بر این اساس دولت سیزدهم با درس گرفتن از تجربه‌های قبلی قصد دارد پیمانکارانی که در طرح نهضت ملی مسکن پای کار نیستند از این پروژه‌ها حذف کند. این موضوع را ارسلان مالکی ـ مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرده و گفته است: چهار میلیون متقاضی بدون مسکن و متاهل در کشور ثبت نام کردند و هدفی غیر از تامین مسکن مردم و اجرای سیاست‌های جمعیتی نداریم.

تا کنون یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله‌ی ساخت رسیده و این پروژه‌ها در مراحل مختلف پیشرفت قرار دارد. برخی دستگاه‌ها و ارگان‌ها شامل شرکت عمران شهرهای جدید، بنیاد مسکن و شرکت بازآفرینی شهری اعلام کرده‌اند که در سال جاری هر ماهه تعداد قابل توجهی واحد را افتتاح می‌کنند.

از طرف دیگر، وزارت راه و شهرسازی تاکنون به ۲۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن زمین تحویل داده و واگذاری زمین به ۴۰۰ هزار نفر در سال جاری را نیز در دستور کار دارد.

همچنین در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز تاکنون به بیش از ۱۵ هزار خانوار دارای سه فرزند، زمین رایگان واگذار شده و وزارت راه و شهرسازی قصد  دارد تا پایان سال این تعداد را به ۷۰ هزار خانوار برساند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :