تکرارصف‌های طولانی و تعطیلی چند جایگاه سوخت در جیرفت. شرکت پخش فرآورده‌های نفتی: مشکلی پیش نمی‌آید

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1532

تکرارصف‌های طولانی و تعطیلی چند جایگاه سوخت در جیرفت. شرکت پخش فرآورده‌های نفتی: مشکلی پیش نمی‌آید

اتمام مخازن بنزین چند جایگاه سوخت در جیرفت از شنبه‌شب که صف‌های طولانی مقابل آن‌ها طی چند هفته اخیر خبرساز بوده، دوباره واکنش‌ها را برانگیخته درحالی‌که مسئول شرکت پخش شهرستان می‌گوید جای نگرانی وجود ندارد و باوجود مصرف بالا، کار تأمین سوخت در حال انجام است.

 به گزارش ایرنا بعد از صف‌های طولانی مقابل جایگاه‌ها در تابستان گرم جیرفت طی هفته قبل و بازداشت رئیس قبلی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی این شهرستان، هنوز حدود ۱۰ روز نگذشته بود که باز خبر رسیده از دیشب و امروز سه جایگاه شهرستان به دلیل نبود سوخت تعطیل شده و مردم را نگران کرده که آیا بازهم قرار است شاهد بی‌نظمی و صف‌های طولانی باشند.

 البته تعطیلی این سه جایگاه طی امروز هنوز سبب بروز صف‌های بسیار طولانی نشده و این در حالی است که سرپرست شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی جیرفت هم که بلافاصله از سوی فرماندار برای توضیح مسئله فراخوانده شده بود اطمینان می‌دهد که مشکلی پیش نخواهد آمد.

سید ابوالقاسم امیری‌نژاد افزود: ۲۶ جایگاه در حوزه جیرفت و عنبرآباد وجود دارد که با وجود کمبود سوخت اگر چهار جایگاه هم تعطیل باشد اتفاقی نمی‌افتد.

او ضمن اشاره به مصرف بالای بنزین و با بیان اینکه در موقعیتی گیر کرده‌ایم که باید بنزین را از زمین‌وزمان تهیه کنیم و به این شهر بیاوریم اضافه کرد: دیروز ۷۰۰ هزار لیتر بنزین به این شهر رسیده و امروز هم تا الان ۵۵۰ هزار لیتر بنزین تخلیه شده است.

 امیری نژاد یادآور شد: نیمی از بنزین شهرستان از استان هرمزگان و نیمی از کرمان تأمین می‌شود که سعی می‌کنیم مشکل و کمبودی پیش نیاید.

 موقعیت خاص جغرافیایی جنوب استان کرمان و نزدیکی با استان‌های مرزی کشور در جنوب و شرق کشور سبب شده که انگیزه برای قاچاق سوخت افزایش پیدا کند و این موضوع بر کمبود سوخت در جنوب کرمان تأثیر می‌گذارد.

 این مسئله لزوم گسترش شیوه‌های کنترلی به‌ویژه در جایگاه‌ها از جمله بهره‌گیری از دوربین‌های پلاک خوان و بررسی کارت‌های مهاجر غیربومی را بیشتر کرده تا از این راه از قاچاق سوخت تا حد زیادی جلوگیری شود که تاکنون اقدامات نهایی نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 101
  • امروز: 101
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,502
  • ماه: 7,912
  • سال: 25,945