اعتبارات محرومیت‌زدایی کرمان افزایش یافت

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1573

اعتبارات محرومیت‌زدایی کرمان افزایش یافت
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات محرومیت‌زدایی در قانون بودجه درج شده بود که سهم استان کرمان از این اعتبار ۱۱ هزار و ۵۳۶ میلیارد ریال معادل ۷.۷ درصد است، درحالی‌که این آمار سال گذشته حدود پنج درصد بوده است.
محمدرضا وحیدی در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان افزود: این رقم به چهار سرفصل ازجمله راه، روستایی و عشایری تقسیم می‌شود که تاکنون چهارهزار و ۸۱۰ میلیارد ریال از این اعتبارات معادل ۱۴ درصد از اعتبارات کشوری به استان کرمان اختصاص‌یافته است.
او اظهار کرد: در حوزه مسکن محرومان یک هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال به استان کرمان اختصاص‌یافته که معادل ۶.۱ درصد از کشور بوده است و این اعتبارات به کمیته امداد و بهزیستی ابلاغ می‌شود.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان بیان کرد: در حوزه آب روستایی و عشایری سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به استان کرمان اختصاص‌یافته که ۶.۲ درصد از این اعتبارات کشور بوده و به مدارس کرمان یک هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال معادل چهار درصد از کشور اختصاص‌یافته است.
وحیدی با بیان اینکه اولویت توزیع و تخصیص این اعتبارات پروژه‌های نیمه‌تمام است یادآور شد: از این اعتبارات ۲۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به پروژه‌های محرومیت‌زدایی حوزه راه دستگاه‌های راهداری اختصاص‌یافته است.
او اضافه کرد: تاکنون ۱۷ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبارات هزینه‌ای در سال اجرای به استان کرمان ابلاغ شده که در حوزه حقوق و مزایا تاکنون ۵۷ درصد به استان تخصیص‌یافته و سایر هزینه‌ها هم نزدیک به ۵۰ درصد تخصیص داشته است.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمان عنوان کرد: ۶۲ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای از ابتدای سال جاری تاکنون به استان کرمان ابلاغ شده که موافقت‌نامه اکثر این پروژه‌ها مبادله شده؛ اما موافقت‌نامه حدود ۳۰ طرح هنوز در دست اقدام است.
او افزود: اعتبارات ابلاغ شده به استان از محل بند الف تبصره ۶ به مبلغ ۲۰۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به استان ابلاغ شده که این اعتبارات مربوط به آبفا است و با هماهنگی آب و فاضلاب بین ۲۵ شهرستان توزیع شده است و موافقت‌نامه آن مبادله می‌شود.
ابلاغ ۱۱ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبارات توازن و سفر رئیس‌جمهور
وحیدی با اشاره به اعتبارات سفر رئیس‌جمهور و اعتبار توازن ملی برای تکمیل فضاهای آموزشی و ورزشی گفت: احداث باند دوم کرمان – کوهپایه با ۱۵۳ میلیارد ریال اعتبار، احداث باند دوم جیرفت – میانچیل ۱۵۳ میلیارد ریال، احداث راه کهنوج – قلعه گنج – فنوج ۳۰۰ میلیارد ریال، نوق – رفسنجان ۳۰۰ میلیارد ریال، کنارگذر کرمان ۵۰۰ میلیارد ریال، بهسازی جاده زرند – ۳۰۰ میلیارد ریال به وزارت راه ابلاغ شده است.
او ادامه داد: ابلاغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای امکانات ورزشی رفاهی جیرفت زرند، کرمان رفسنجان و سیرجان به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آبرسانی به جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت به مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال، مطالعه و اجرای انتقال آب به شهرهای شمالی استان کرمان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال، انتقال نیروی برق کرمان به شهرک‌های سیرجان و جیرفت با اعتبار سه هزار و ۷۰ میلیارد ریال، از جمله طرح‌های ابلاغی است.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمان گفت: همچنین برای ساخت و تکمیل بیمارستان آموزشی بم ۵۰۰ میلیارد ریال و باند دوم جیرفت – بافت – سیرجان ۵۰۰ میلیارد ریال ابلاغ شده است.
او ابراز داشت: برای احداث راه اصلی هرات – شهربابک ۳۰۰ میلیارد ریال، تکمیل راه اصلی و احداث باند دوم زرند – بافق ۲۰۰ میلیارد ریال، جیرفت – کهنوج – رودان ۵۰۰ میلیارد ریال، بهسازی راه اصلی کرمان – بافت ۲۰۰ میلیارد ریال و محور کرمان – دیهوک ۶۰۰ میلیارد ریال، بم – جیرفت ۶۰۰ میلیارد ریال، باند دوم نرماشیر – ریگان ۲۰۰ میلیارد ریال، صداوسیما ۲۰۰ میلیارد ریال، بیمارستان کهنوج ۸۰۰ میلیارد ریال ابلاغ شد.
وحیدی ادامه داد: در مجموع ۱۱ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات پیشنهادی سفر رئیس‌جمهور مصوب و به دستگاه‌ها ابلاغ شده که دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم برای مبادله موافقت‌نامه را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 28
  • امروز: 163
  • دیروز: 294
  • هفته: 1,743
  • ماه: 7,956
  • سال: 27,430