رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان: پژوهشکده بیابان لوت در کرمان تشکیل می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1593

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان: پژوهشکده بیابان لوت در کرمان تشکیل می‌شود
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان در همایش بین‌المللی لوت در کرمان، ضمن تأکید بر جنبه اقتصادی و گردشگری بیابان لوت از تشکیل پژوهشکده بیابان لوت خبر داد و گفت: پیگیر این موضوع هستیم تا ظرفیت کویر لوت به‌خوبی شناخته شود.
سید مهدی طبیب‌زاده در همایش بین‌المللی لوت در کرمان، ضمن تأکید بر جنبه اقتصادی و گردشگری بیابان لوت اظهار کرد: این بیابان از نظر گردشگری و اقتصادی حائز اهمیت بسیاری است و امیدوارم برگزاری چنین برنامه‌هایی سبب انسجام بیشتر بین کویر دوستان و مسئولان شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان از تشکیل پژوهشکده بیابان لوت سخن گفت و ادامه داد: پیگیر این موضوع هستیم تا این ظرفیت به‌خوبی شناخته شود.
او عنوان کرد: تنها ۱۰ درصد این بیابان شناخته شده است، امیدوارم با همکاری جامعه دانشگاهی بتوانیم این فضای گردشگری را وسعت ببخشیم و پتانسیل‌های بالای گردشگری کویر از جمله داستان‌های زندگی حاشیه‌نشینان کویر در طول تاریخ که جذابیت بالایی دارد، خواص درمانی کویر، گردشگری نجوم و گردشگری ماجراجویانه و غیره به کویر دوستان معرفی کنیم.
مشاور گردشگری میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان نیز در ادامه گفت: کویر نقش مؤثری در اشتغال‌زایی دارد و باعث تنوع بخشیدن به اقتصاد استان و کشور می‌شود.
محمدحسین تجلی اضافه کرد: از طرف دیگر دولت‌ها نیز از طریق توسعه گردشگری، افزایش روابط و همکاری با سایر کشورها می‌توانند آثار گردشگری خود را به جهان معرفی کنند.
او ادامه داد: البته داشتن نظام گردشگری مثبتی بر فرهنگ نیز در این مسئله حائز اهمیت است و دولت‌ها باید بتوانند روش‌های سازگار با نظام فرهنگی کشور خود را داشته باشند که نقش دولت‌ها در این زمینه حیاتی است.
تجلی بیان داشت: کرمان دربرگیرنده ۲۷ اثر ملی ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو است و جز محدود استان‌های کشور است که ۲ هزار و ۷۲۹ نفر شاغل در بخش گردشگری است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 12
  • امروز: 110
  • دیروز: 240
  • هفته: 2,020
  • ماه: 7,658
  • سال: 25,222