برای رسیدن به استاندارد، به ۷ پایگاه اورژانس در شهر کرمان نیاز داریم

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1654

برای رسیدن به استاندارد، به ۷ پایگاه اورژانس در شهر کرمان نیاز داریم
پایگاه اورژانس شهری زنده‌یاد علی قمری با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس اورژانس کرمان با اعتبار بالغ بر ۵.۵ میلیارد تومان در شهر کرمان به بهره‌برداری رسید.
دکتر سیدمحمد صابری رئیس اورژانس کرمان در این آئین گفت: این پایگاه در نقطه حساسی از شهر کرمان قرار گرفته، به‌طوری‌که بخشی از شهر کرمان، منطقه سرآسیاب و چون نزدیک گلزار شهداست، جمعیت و وسعت قابل‌توجهی را تحت پوشش قرار می‌دهد.
او با بیان این مطلب که این پایگاه در کمتر از شش ماه احداث شده، اظهار کرد: خیّر برای احداث ساختمان پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری زنده‌یاد علی قمری ۱.۵ میلیارد تومان و دانشگاه علوم پزشکی چهار میلیارد تومان برای تجهیز آن هزینه کرده‌اند.
رئیس اورژانس کرمان بیان کرد: در استان کرمان ۱۸۶ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای وجود دارد که سالانه به طور متوسط حدود ۲۶۱ هزار مأموریت جاده‌ای و شهری انجام می‌دهند.
او ادامه داد: در سطح شهر کرمان سالانه به طور متوسط ۷۹ هزار مأموریت انجام می‌شود که ۱۳ هزار مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی است.
صابری با بیان این مطلب که در سطح شهر کرمان ۱۵ پایگاه اورژانس، سه موتورآمبولانس و یک پایگاه هوایی وجود دارد، تأکید کرد: شهر کرمان از لحاظ تعداد پایگاه اورژانس در بدترین وضعیت قرار دارد به‌گونه‌ای که باتوجه‌به جمعیت شهر طبق استاندارد باید ۲۳ پایگاه داشته باشیم و اکنون برای نزدیک‌شدن به استانداردها، هفت پایگاه کمبود داریم.
او ادامه داد: هر پایگاه اورژانس شهر کرمان روزانه حدود ۲۵ مأموریت در شهر انجام می‌دهد و این در حالی است که استاندارد آن حدود ۱۴ مأموریت است و امیدواریم با همیاری تعداد پایگاه‌های سطح شهر را افزایش دهیم تا به سطح استاندار دست پیدا کنیم.
رئیس اورژانس کرمان در پایان عنوان کرد: زمین این پایگاه را شهرداری در اختیار ما قرار داده و درخواست داریم که نهادها و دستگاه‌ها زمین برای احداث پایگاه اورژانس در اختیار ما قرار دهند که سند آن زمین به نام آن سازمان زده می‌شود و ما فقط برای خدمت‌رسانی به مردم در آن، پایگاه اورژانس احداث می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 154
  • امروز: 130
  • دیروز: 137
  • هفته: 1,510
  • ماه: 7,909
  • سال: 26,111