کارخانه تغلیظ سرباره مس در رفسنجان به بهره‌برداری رسید

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1720

کارخانه تغلیظ سرباره مس در رفسنجان به بهره‌برداری رسید
کارخانه تغلیظ سرباره (فلوتاسیون)، مجتمع معدنی مس سرچشمه رفسنجان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان استان کرمان به بهره‌برداری رسید.
به گزارش ایرنا، گفته شده کارخانه تغلیظ سرباره کنسانتره مس نخستین کارخانه از نوع خود در کشور است که با ظرفیت ۷۰ هزار تن به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در این آیین گفت: این کارخانه با ظرفیت ۸۰ هزار تن کنسانتره مس با ۷۰ میلیون دلار ارزش سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شد.
حسین مدرس خیابانی افزود: با افتتاح این پروژه ۳۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در آن مشغول به کار خواهند شد البته با افتتاح این کارخانه و ۲ طرح توسعه‌ای دیگر ۳۵۰ هزار تن کنسانتره به تولید شرکت مس اضافه می‌شود.
او خاطرنشان کرد: شرکت مس برنامه بلندمدت برای تولید کاتد مس دارد و تصمیم دارد در برنامه هفتم به تولید یک میلیون تن کنسانتره مس که به اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد دلار نیاز دارد برسد.
مدیرعامل شرکت ملی مس ایران اظهار کرد: در این راستا نیاز به اجرای عملیات خاکبرداری به میزان ۹۰۰ میلیون تن، اجرای زیرساخت‌های ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب و نیز برق دارد؛ لذا عزم خود را جزم کردیم تا به جهش تولید برسیم.
او خاطرنشان کرد: با کمک یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ساخت نخستین کارخانه تمام ایرانی کنسانتره مس با ۳۰۰ میلیون یورو ارزش‌افزوده را شروع کردیم.
مدرس خیابانی گفت: بیش از ۲۰ میلیارد تن ذخایر مس در کشور وجود دارد که به‌موازات آن تولید کاتد و مفتول داریم.
او افزود: گلوگاه ما در حوزه معادن اکتشاف است که سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار متر مکعب حفاری توسط شرکت مس انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :