رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان: دولت باید حداقل دخالت را در قیمت‌گذاری‌‌ها داشته باشد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1263

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان: دولت باید حداقل دخالت را در قیمت‌گذاری‌‌ها داشته باشد

به گزارش «کاغذ وطن» به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت «بابک اسمعیلی» رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ضمن تبریک روز ملی صنعت و معدن به تلاشگران این عرصه عنوان نمود: در برهه کنونی فعالان بخش صنعت و معدن با مشکلات عدیده ای مواجه هستند؛ از جمله این مسائل می توان به مشکل نقدینگی، دشواری بر سر راه نوسازی واحدهای تولیدی، هزینه بالای تولید، نداشتن بازار صادراتی مطمئن، تعهدات ارزی، کمبود و حتی نبود مواد اولیه و مسائل دیگر اشاره کرد.

وی اضافه کرد: تمامی کسانی که درگیر اقتصاد هستند قطعا از ثبات اقتصادی سود می‌برند و از نبود ثبات نیز متضرر می‌گردند.

اسمعیلی یادآور شد: دولت برای به ثبات رساندن جامعه نیازمند اتصال حداکثری بین اقتصاد داخلی و اتصال جهانی است و باید شرایطی برای صنایع و معادن فراهم گردد که شاهد تسهیل حداکثری در بخش تبادلات پولی و نقل و انتقالات با دنیای اقتصادی باشیم. رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان به کاهش تصد‌ی‌گری دولتی اشاره و افزود: دولت باید حداقل دخالت را در قیمت‌گذاری‌‌ها داشته باشد.

این فعال اقتصادی با تاکید بر به اینکه ارز باید تک نرخی شود خاطرنشان کرد: فاصله بین ارزها نباید زیاد باشد و دولت باید تلاش کند تا در نهایت به سمت تک نرخی شدن پیش برویم.

دکتر اسمعیلی تاکید داشت: دلارهای نفتی باید به سمت حمایت از تولید مواد واقعی که ارزش افزوده بالا و قابلیت صادراتی داشته باشند بروند.

رئیس خانه صمت کرمان با تاکید به حمایت کافی از تولید و حذف امضاهای طلایی ابراز داشت: در اخذ مالیات دولت باید به سیستم‌های تولید خصوصی توجه ویژه داشته و توجه شود که فقط از محل سود واقعی آنها مالیات اخذ کند.

اسمعیلی با بیان این مطلب که  ثبات اقتصادی می‌تواند در دل شرایط سخت نیز رخ دهد خاطرنشان کرد: اگر دولت آقای رئیسی موفق گردد جامعه را به ثبات اقتصادی برساند، آن روز می‌توان عنوان کرد که روز مبارکی بر تلاشگران عرصه صنعت و معدن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 24
  • امروز: 156
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,581
  • ماه: 7,365
  • سال: 24,757