عذرخواهی رییس کل دادگستری کرمان از مردم عنبرآباد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1363

عذرخواهی رییس کل دادگستری کرمان از مردم عنبرآباد

 رییس کل دادگستری استان کرمان به دلیل کمبود کادر قضایی به ویژه در یک شعبه کیفری عنبرآباد که مدتی فاقد قاضی بوده است، از مردم عذرخواهی کرد و گفت: تامین نیروی قضایی این شعبه را در اولویت کار خود قرار می‌دهم تا با تامین کادر قضایی مورد نیاز، پرونده‌های این شعبه تعیین تکلیف شده و بیش از این اطاله دادرسی ایجاد نشود.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در جمع اصحاب رسانه در عنبرآباد افزود: در بازرسی های انجام شده از حوزه قضایی عنبرآباد، از نظر آمار و ارقام رسیدگی پرونده‌های قضایی عملکرد همکاران قضایی قابل دفاع است و بیش از ۶۱۰۰ پرونده در هفت ماهه امسال وارد این حوزه قضایی شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

او خاطرنشان کرد: علاوه بر رسیدگی به پرونده‌های وارده در این شهرستان طی هفت ماهه جاری، بخشی از پرونده‌های معوقه نیز رسیدگی شده است و این نشان دهنده تلاش و زحمت مضاعف کادر قضایی و اداری این شهرستان است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان به کمبود کادر اداری دستگاه قضایی عنبرآباد نیز اشاره و بیان کرد: در آزمون استخدامی اخیر قوه قضاییه هشت نفر سهمیه کادر اداری برای این شهرستان درنظر گرفته شده است که در مرحله گزینش قرار دارند و در آینده نزدیک به همکاران اداری این شهرستان افزوده خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی گفت: با برگزاری پنجمین دوره کارآموزی قضایی در استان و آزمون استخدامی جذب نیروی اداری، ۱۲ قاضی و ۳۱۰ کادر اداری به کارکنان دستگاه قضایی استان افزوده خواهد شد.

او با اشاره به مشکلات دستگاه قضایی عنبرآباد در زمینه کمبود فضای فیزیکی نیز گفت: ساختمان فعلی قدمت چندین ساله دارد و متناسب با نیاز دادگستری بخش ساخته شده که در زمان احداث پاسخگوی نیازهای موجود بوده است اما در حال حاضر به دلیل ارتقای این حوزه قضایی و شکل گیری دادگستری شهرستان و دادسرا، این ساختمان پاسخگوی نیاز شهرستان نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :