شکایت ۷ هزار کارگر به اداره کار کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1419

شکایت ۷ هزار کارگر به اداره کار کرمان

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: امسال ۶ هزارو ۸۰۶ شکایت کارگری را داشته ایم که مورد پیگیری قرار گرفته شده اند. مجتبی مصباح گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۵ جلسه هماهنگی را برگزار و مسائل را مورد بررسی قرار داده و ۹۳ درصد مصوبات جلسات اجرایی شدند. او با بیان اینکه هدف گذاری دولت برای امسال، یک میلیون شغل در سال بوده است، : ۸۰ تا ۸۵ درصد درخواست ایجاد مشاغل تاکنون تایید شدند و مابقی تایید نشده به‌دلیل ثبت اطلاعات اشتباه ثبت بوده است. او بیان داشت: در کرمان نرخ بیکاری در پایان پاییز ۱۴۰۰، ۱۱.۲ بوده، ولی پاییز امسال به ۸.۲ درصد رسیده که نشان از کاهش ۳ درصدی داشته است. مصباح با بیان اینکه پارسال تعهد استان برای ایجاد اشتغال ۴۰ هزارو ۵۷۷ مورد بوده است، ادامه داد:، ولی توانستیم ۱۲۳ درصد اشتغال را ایجاد کنیم و قرین به ۶۰ هزار شغل را برای افراد در استان را محقق سازیم.

او گفت: امسال تمام افرادی که در سامانه ملی رصد اشتغال ثبت شده اند، در سه مرحله ارزیابی می‌شوند و سپس به مرحله تایید نهایی می‌رسند و تاکنون حدود ۴۰۰ نفر که در سامانه ثبت نام کرده اند راستی آزمایی شده‌اند. مصباح تعداد مراکز کاریابی در استان را۲۶ مورد اعلام کرد که امسال به ۳۵ مرکز رسیده است.

مدیر کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان کرمان افزود: یکی از رسالت‌های مهم حوزه کاری ما، رسیدگی به شکایات کارگری است و امسال بیش از ۱۴ هزار بازرسی از شرکت‌ها و ۶ هزارو ۸۰۶ شکایت کارگری را داشته ایم.

او با اشاره به اینکه در ادارات کار کرمان مدت رسیدگی به پرونده‌ای ۱۰۲ روز بوده، گفت: تلاش کرده ایم مدت رسیدگی به هر پرونده به به مدت زمان ۳۲ روزه برسانیم و امسال نیز این موضوع محقق شده است.

مصباح ادامه داد: ۱۰ هزارو ۴۱۹ تعاونی در سطح استان داریم که ۵ هزارو ۷۵۸ شرکت از این تعاونی‌ها در کرمان، سیرجان، جیرفت و بم قرار دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از ساخت ۷۸ خانه بهداشت کارگری در کارگاه‌های بزرگ استان خبر داد که ۸ مورد از این خانه‌های بهداشت طی امسال به بهره برداری رسیده اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :